Tuesday 28 May 2013

tahniah bagi yang berjaya-bangun bagi yang gagal

Makin berat ujian Allah pada kita, Makin kuat sayang Allah pada kita. Hadapilah dengan sabar dan tenang. Jangan mengeluh, Iman sedang diuji.

okey dengar cerita hari ini 28/5/2013 keputusan exam bagi pelajar-pelajar politeknik telah keluar..kak nak ucapkan tahniah bagi yang berjaya, bagi yang dekan tu tahniah sebab tu hasil usaha adik dan adik pun dah kecapi.bagi yang gagal, jangan sedih,jangan putus asa,jangan menyalahkan pensyarah yang fail kan adik,jangan salahkan allah,jangan tanye kenape, tapi tanye ape yang adik-2 dah buat sepanjang adik-2 belajar,

bila dah gagal,teruskan bangun dan usaha, btw mase belajar,kalaw tak faham why not jumpa pensyarah dan tanye mintak ajar,jangan jadi bodoh sombong,ego. adik-adik nak menuntut ilmu,jadi jangan malu jangan segan jumpa la pensyarah adik-adik okey. dan adik allah jangan lupa,berdoa dan berserah padanya. rajin kan diri lakukan solat sunat hajat,tahajjud,taubat dan dhuha. serta berpuasa sunat.

okey mesti ade yang akan kate "alah kak,kak tak rase gagal. saye malu la. bila gagal nie" gulp.. nak tergelak..hahaha

adik-adik sekalian,kak dah rase malah kak dah lalui dari semester kedua,bila kak difailkan dua subject semester pertama, setiap sem ade yang fail tak pernah ade A,pointer takat leher je.. kadang ade sampailemas,tapi kak meyelam dan timbul semula. kak hilang kawan, itu lagi perit buat kak. sorang menyelam. mase tu kak sedar,allah masih ade. allah sentiasa ade. jadi kaktak takut. balik kelas dikerja anjing,dan cam-2 kak say. "tak pe allah ade". semua pahit sehingga tambah semester tapi hasil lumayan,pointer tak tinggi tapi dapat A lurus. alhamdulillah. jangan malu nak bertanya pada pensyarah. sentiasa doakan pensyarah dan dimurahkan rezeki dan jangan lupa,guru-2 yang bnyak mengajr kite. doakan mereka termasuk kedua ibubap. jaga hubungan dengan allah. allah pasti jaga hubungan kite dengan manusia. pasti. jangan give up.

jatuh bangun,berdiri kejar masa hadapan jadikan mase lalu sebagai pengajaran okey :)




No comments:

Post a Comment