Sunday 24 June 2012

hanya ALLAH ja yang tahu =)

alhamdulillah aku maseh bernyawa....mesti korang tak suka kan post aku yang cam berkaitan allah nie,tambah-2 kat fesbook kan...mesti ade yang ade kate "BELAGAK ALIM"..dan macam-2 lagi kan...tapi itulah  realiti kehidupan,,dan inie lah jalan yang aku pilih,untuk dekatkan diri pada allah,..tak semesti kami melakukan kebaikan ke arah jalan allah,kami tak leh nak kuar bersama kawan-2 or anything..itu silap okey,,kami pun cam manusia biasa,..macam korang semua  bezanya kami tahu erti DOSA...


aku berubah kerana aku rase diri aku terlampau banyak dosa,aku tak taw dosa ape aku buat,hanye allah ja yang tahu dan aku juga merasa diri inie semakin dekat dengan kematian..allah bagi kita banyak peluang,tapi kita tak pernah nak hargai...sebabnya kite terlalu asyik dengan duniawi,hingga lalai...bukan manusia yang bagi peluang kat kita tapi allah..silap kalaw korang kata manusia yang bagi peluang kat korang untuk kembali ke jalan benar,memang silap..hanye owang yang tak da keimanan dalam diri ja akan kata cam tu...


allah bagi aku nafas sehingga hari inie agar aku teruskan melakukan kebaikan dan menginsafi diri,sebab aku takot aku tak sempat nak melakukan kebaikan didunia dan amalan tak cukop,nyawa kita dah ditarik semasa tidor,..sapa tahu...betoi dak....mase tu mulut tak dapat nak berkata hanye anggota badan kita ja yang berkata dan jadi saksi,termasuk la al-quran....
al-quran beri kita cahaya dan petunjuk,bace dan fahami la setiap ayat dalam al quran....


jangan sesekali GIVE UP dan takot dalam meperjuangkan islam....biarlah kita DIHINA,DIPERLI,DIKUTUK dan KEHILANGAN KAWAN..asal jangan hilang allah yang sudah kekal dihati kita....kita hanye mampu merancang tapi allah yang tentukan..kalaw kita kehilangan kawan kerana niat kita nak berubah kejalan allah,tak pe biarkan dan sabar,sebab mereka yang rugi kerana hilang seowang kawan yang boleh mendekatkan diri mereka kapada allah...aku tak pernah menyesal untuk memilih jalan nie...subhanallah...


jangan malu untuk berubah kejalan allah.tapi malu la kerana diri dipenuhi dosa...
jangan takot untuk melakukan kebaikan dijalan allah,tapi takotlah.apekah dose kita dapat diampunan..
jangan takot/sedih kehilangan kawan,tapi takotlah kehilangan allah
maseh ade peluang untuk kite berubah sebelum 15 syaaban,kerana pada 15 syaaban iaitu ari nifsyu sayaaban,.buku amalan kita akan dibawe keatas dan diturunkan buku amalan yang baru..fikirkan lah..allah sentisa menunggu hambanya untuk kembali ke jalan yang benar..













No comments:

Post a Comment