Sunday 10 June 2012

cinta allah yg kekal abadi


Aku tahu.. kematian adalah takdir-Nya…


Aku tahu.. kematian adalah sebuah kepastian…



Aku tahu.. kematian bisa datang bila-bila saja…



Aku tahu.. bekal untuk kematian harus dipersiapkan di dunia 


ini..SEKARANG…


Aku tahu.. aku harus siap..harus siap..harus siap..dan HARUS 



SIAP…



Bila Sakaratul Maut akan mengajak ku pergi..bila-bila pun..dimanapun…






Tapi..Andaikan Sakaratul Maut itu memang datang besok pagi..ketika aku baru saja bangun tidur… 


Apakah aku memang benar-benar telah Siap ?….
Apakah bekalku untuk hidup disana sudah cukup ?…
Kerana JUJUR..aku disana ingin tinggal di dalam SYURGA yang katanya sangat INDAH..
Kerana JUJUR.. aku tidak mau hampir ke dalam NERAKA walaupun hanya sedetik kerana katanya siksa neraka teramat PEDIH..

Kata USTAZ…KATA TUAN HAJI…
Juga dari Buku-buku yang sering ku baca….

Bekal untuk di akhirat adalah AMAL SOLEH, IBADAH, KEBAIKAN, BERBAKTI PADA ORANG TUA, MENINGGALKAN KEMAKSIATAN DAN DOSA, BERDAKWAH, BERJIHAD….dan lain-lain…





Tapi masalahnya..JUJUR aku merasa bekalku kini belumlah cukup untuk LAYAK tinggal di dalam SYURGA..
Tapi masalahnya..JUJUR aku merasa lebih banyak dosa dan maksiat yang kini aku lakukan..
Yang lebih pantas membawaku ke dalam NERAKA daripada mendapat KURNIAAN SYURGA….

ANDAIKAN BESOK PAGI ADALAH HARI KEMATIANKU….
Jujur….rasanya aku BELUM SIAP……

Ah……… 
Ya Rabb..berilah hamba kesempatan untuk menjadi KEKASIH-MU..
Ya Rabb..berilah hamba KURNIAAN-MU..hidup hamba berakhir dengan KHUSNUL KHOTIMAH..






















No comments:

Post a Comment