Friday 15 November 2013

-belum-rezeki-

salam semua. dah lama cik cahaya tak update blog. lama sangat nie. hehe. haa tengok nie sampai bersarang dah. apa nak jadi nie, kalah orang tinggal rumah nie.

okey baru-baru nie,cik cahaya dapat tahu ramai kawan-kawan cik cahaya yang sudah bernikah dan mempunyai anak. tu la. bila tengok pergi majlis diorang pasti tak terlepas dari soalan 

"kamu bila lagi?"
"hang bila lagi nak naik?"

"bila lagi kami nak makan nasi minyak hang ni?"

waggh stress macam kang gary say " stresssssss" pun boleh dapat. btw. tahu apa yang cik cahaya balas:

"bila err. sampai kad jemputan ade nama aku,sampai la tu jodoh aku"

"errkk bila.? ada jodoh tak kemana. belajar lagi penting."

ya pada cik cahaya biar la belajar dulu, nak balas jasa mak ayah cik cahaya. jika time degree rezeki dan jodoh cik cahaya. inshaallah di permudahkan. tapi sekarang masih belum sebabnya. calon tak da lagi. cik cahaya nie, bukan jenis yang rapat dan gaul dengan lelaki nie. 

"hello cik cahaya,kalau hang malu, cam na hang nak jadi pendidik nie. sapa suruh hang mengorat. kawan biasa sudah. selebihnya doa. pikiaq sikit".-monolog dalaman

ohh okey la. cik cahaya pikiaq sikit ja naa.. sikit ja...hahaha. ada jodoh tak kemana. bukan tak nak cari, tapi ntah la cam na cik cahaya nak kata. takut dengan maianan perasaan nie. takut akan terluka nanti. so siapa tanya dah berpunya. cik cahaya jawab cam ni 

"sudah, my husband life in the future and saya milik mak ayah dan allah. daripada allah saya datang. kepada allah saya kembali :) "


Kalau awak jodoh yang di janjikan ALLAH untuk saya. kita bergaduh, bertengkar, otp dengan org lain atau merajuk macam mana sekalipun. kita tetap akan bersama juga. :')


No comments:

Post a Comment