Saturday 29 September 2012

home sweet home

salam semua.
home sweet home..sebabnya syok kot
duduk umah,makan masakan mak....
semalam sampai-2 ja aku lapaq
mak kata p makan ade gulai kari ikan sembilang
ditambah pulak dengan sambal belacan belimbing...
peerrrhhh nikmat...

okey setiap hari sabtu,mak akan ke pekan
dan sebelum tu tanye makan pagi nak ape..
like always "mee rebus or pecai jawa"...nikmat-2
stay kat ipoh mana nak dapat makanan cam tu,
tambah-2 pecai jawa....kalaw adik beradik ramai balik
yang pasti akan ada sambal tempe jawa dan pecai jawa
nak buat cam na,ade campuq dengan jawa,,,huhuhu

tapi kalaw p sabak bernam,serius
tu lagi banyak makanan jawa....
time nak p selangor akan lalu sabak bernam untuk
masuk hgway ijok..jadi selalu la singgah situ makan...

kalaw kat ipoh tempe memng ade jual.tapi tempe masakan
jawa xda...huhu..sampai kawan aku pun kata
ain umah hng mmng wajib ade tempe ka
aku kate la,setiap ari cuti,tempe wajib masak...
melenkan owang yang jual tempe tu tak menjual atau habis
jadi xda la...

so ari nie,mak aku tak masak sebab nya mak aku p makan kenduri
lagipun yang ade kat umah aku,mak,ayah dan adik aku form4...
so masak banyak pun bukan makan....aku senang ja
lapaq aku masak ape yg ade dalam peti ais...kentang yang beli 2 minggu lps
pun mak aku tak goreng,so aku pun goreng...n makan malam
mak aku tak masak sebab mak aku p umah mak sedara
so aku pun buat sandwich telur,senang....



1 comment: