Saturday 20 October 2012

cintra high class

KATA DIA:-

si dia memang HIGH CLASS,
tak mudah beri cinta walaupun sang adam berhempas pulas,
mungkin takut diri hanyut jauh terbabas,
hopefully she is my miss right and we will married at last.

KATA MEREKA:-
P: kenapa awak tak pernah minta pic saya walaupun dah lama kita berkawan?
L: bagi saya itu bukan satu kepentingan.. saya hanya akan lihat bila samapai masanya.(masa dimana saya akan datang untuk melamar awak)
P: kenapa tak pernah mintak nombor fon saya?
L: itu mungkin akan jadi perangkap syaitan antara saya dan awak.
P: kenapa awak tak pernah puji saya macam laki-2 lain puji awek diorang?
L: puji-2an itu hanya untuk allah yang Maha Esa.
P: kenapa awak tak macam lelaki lain, yang selalu bergurau senda dengan perempuan-2?
L: Rasulullah saw tidak pernah bergurau dengan mana-2 perempuan bukan mahram..kecuali isteri-2nya sahaja.
P: kenapa awak terlalu tegas dengan perempuan-2 yang cuba kenal dengan awak?
L: Umar Al-Khattab seorang yang tegas.saya mahu mencontohi beliau.lelaki dan perempuan ibarat magnet,..kalaw saya bersikap mesra, permpuan-2 akan mengambil kesempatan atas kemesraan saya dan ini akan menimbulkan satu harapan dalam hati mereka..saya sangat cintakan wanita sebab itu saya tidak mahu mengecewakan mereka. Allah lebih mengerti...wassalam..
P: Allahu Akbar..ini pertama kali saya jumpa lelaki seperti awak...


KATA FATIMAH SYARHA...
" kita nikah sebab sayang kat si "DIA" ataupun sayang pada "PENCIPTA SI DIA"?

mahu yang high class, kita mestilah:
1-mendaulatkan cinta Allah terlebih dahulu
2-cintakan seseorang adalah kerana NYA

Yusuf Qardawi berpesa: "perkahwinan yang baik itu adalah perkahmiwan yang tiada halangan dari semua pihak"

bagi siswa dan siswi yang berada di kampus... "dalam usaha mencari yang soleh/solehah pada usia begini, kita haruslah menjadi soleh/solehah"

TANDA UTAMA ISTIKHARAH ialah:

#diberi ketenangan hati
#dipermudahkan urusan olehNYA
#yang last sekali barulah mimpi

"MAHUKAN CINTA YANG HIGH CLASS" ^^V

DAILY NOTE SAY:

"kita sering mengecewakan ALLAH,namun Dia tak pernah sesekali kecewakan kita"

IBRAH yang dapat : uatamakan Dia dahulu sebelum Dia

KATA SAYA:~~~

aku taw aku bukan wanita high class..aku taw iman aku mudah rapuh,..pendirian aku mudah goyah..aku juga bukan wanita yang baik..maseh banyah kekurangan didalam diri aku..sebab tu aku taw..aku belum layak mendambakan cinta high class... =')....
cinta Dia..sebelum si dia..semoaga aku berjaya.....








No comments:

Post a Comment